Thursday 26 April 2012

bunyi misteri itik dan kematian ayam

bunyi misteri itik dan kematian ayam


Kisah benar ini pernah berlaku di perkampungan Jalan Sawi, Geylang Serai, dalam tahun 1967. Semasa itu saya berusia 19 tahun dan tinggal bersama ibu dan adik saya. Waktu itu jam menunjukkan pukul 11.30 malam dan mata saya masih degil untuk tidur, entah mengapa. Walaupun saya cuba melelapkannya, tidak berdaya kerana badan saya terasa makin gelisha.
Sejurus kemudian, tiba tiba saya terdengar bunyi 'itik-itik' yang dipercayai datangnya dari reban saya yang terletak tidak jauh dari luar rumah saya itu. Saya terdiam seketika apabila jelas mendengar bunyi 'itik2' tersebut dan juga hairan sekali kerana apa yang diketahuainya ialah obu hanya memelihara beberapa ekor ayam sahaja di reban itu.
Saya juga pasti jiran jiran saya yang tinggal berdekatan juga tidak seorang pun yang mempunyai reban ayam atau itik disitu.
Saya sengaja tidak memberitahu kejadian tersebut pada ibu atau adik saya kerana saya tidak suka menggangu mereka yang ketika itu sedang nyenyak tidur.
Kian lama bunyi itu kian mendekat kedengaranya seolah olah ian berbunyi di depan telinga. Saya menjadi semakin takut dan akhirnya terpaksa mambaca ayat kursi beberapa kali yang terdaya untuk meredakan rasa seram.
Kemudian saya pun tertidur tanpa menyedari dengan apa yang berlaku selanjutnya.Tetapi pada keesokan harinya pula, alangkah terkejutnya saya apabila melihat bahawa kesemua ayam ayam saya itu didapati mati bergelimpangan di dalam reban nya.
Bersabit dengan kejadian demikian, saya pun menceritakan segala galanya kepada ibu saya tentang peristiwa aneh yang berlaku semalamnya.


Petikan Dari http://kisahseram.blogdrive.com/

No comments: